• Products
    مطابق با جستجوی شما محصولی یافت نشد. توجه فرمایید که در جستجو ترتیب عبارات وارد شده مهم می باشد.

    انواع روش های انتخاب پلت فرم تجارت الکترونیکی کدامند؟

    انواع روش های ایجاد پلت فرم را می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • بستر تجارت الکترونیکی خود را بسازید
    • پلت فرم تجارت الکترونیکی سنتی
    • پلت فرم تجارت الکترونیک منبع باز
    • پلت فرم تجارت الکترونیکی مبتنی بر ابر

    در ذیر شرح مختصری هر یک از این موارد آورده شده است:

    انواع روش های انتخاب پلت فرم تجارت الکترونیکی

     

    پلت فرم های خود را بسازید

    اگرچه این روش بیشتر از نوعی بستر تجارت الکترونیکی است ، اما شما را ملزم به عقد قرارداد داخلی یا خارجی برای توسعه آن می کند. همانطور که قبلاً ذکر شد ، امروزه این مورد کمتر مشاهده می شود. اما اگر تجارت شما بسیار ظریف است و مجموعه خاصی از نیازها و الزامات را دارد که هیچ یک از بسترهای تجارت الکترونیکی تجاری نمی تواند ارائه دهد ، این تنها گزینه شماست.

     

    پلت فرمهای سنتی

    با استفاده از این نوع پلت فرم ها، پیش پرداخت هزینه مجوز را خریداری می کنید که سالانه آن را تمدید می کنید. سپس تیم IT و تیم توسعه دهندگان شما در بالای پلتفرم ساخته و سفارشی می کنند و سپس آن را یا به صورت پیش فرض یا در فضای ابری نصب می کنند. نمونه هایی از پلت فرم های سنتی عبارتند از: Kentico ، Hybris ، Oracle Commerce و IBM Digital Commerce.

     

    پلت فرم های های منبع باز

    مشابه پلت فرم های سنتی که از همان روش توسعه پیروی می کنید ، تفاوت اصلی این است که برای خرید مجوز هزینه اولیه را متحمل نمی شوید. با این حال ، شما باید هزینه های توسعه اولیه ، پیاده سازی ، توسعه مداوم ، ارتقا up و مهاجرت را پرداخت کنید. نمونه ای از یک پلت فرم تجارت الکترونیک منبع باز Magento است.

     

    پلت فرم های مبتنی برابر

    سکوهای ابری کمی کدر هستند. برخی از پلت فرم های سنتی و منبع باز به سیستم میزبان پیچ می خورند و اکنون خود را سیستم عامل ابری می نامند. به عنوان مثال می توان به Magento Enterprise Cloud ، Demandware ، Salesforce Commerce و Volusion اشاره کرد.

     

    پلت فرم SaaS

    پلت فرم های تجارت الکترونیکی که به عنوان SaaS ارائه می شوند ، عموماً در یک پایگاه کد ساخته می شوند. هر کسی که از یک پلت فرم SaaS تجارت الکترونیکی استفاده می کند ، با یک هزینه ثابت ماهانه ، همان فناوری را تجربه می کند که شامل استفاده از سرور ، نگهداری ، امنیت و ارتقا آن است.

     

     

    چرا پلت تجارت الکترونیکی میزبان ابر و SaaS یکسان نیستند.

    بسیاری معمولاً تصور می کنند که یک پلتفرم میزبان ابر یک محصول SaaS است. که درست نیست. بسیاری از پلت فرم های میزبان ابر فقط پلت فرم های قدیمی هستند که بر روی یک سیستم عامل ابری میزبانی می شوند و همچنان شما را ملزم به نگهداری و نصب به روزرسانی هایی مانند پلت فرم های سنتی و منبع باز می کند.

    و همچنین ، هنگامی که از یک پلت فرم تجارت الکترونیکی میزبان ابر استفاده می کنید ، همچنان باید مراحل توسعه و شخصی سازی اولیه خود را مانند پلت فرم های سنتی و منبع باز انجام دهید ، بنابراین برای انجام این کار باید به دستیار فنی متوسل شوید. اما وقتی این کار کامل شد ، این بستر کاملاً متعلق به شماست.

    در مورد پلت فرم SaaS ، شما نیازی به نگهداری سرویس دهنده میزبانی مبتنی بر cloud یا یک سرور فیزیکی ندارید. برای دسترسی به برنامه نرم افزاری که قبلاً توسعه یافته از طریق مرورگر خود ، فقط یک اشتراک ماهیانه پرداخت می کنید. و برخلاف راه حل های میزبان cloud ، دیگر لازم نیست نگران نگهداری نرم افزار باشید ، زیرا ارائه دهنده SaaS آن را برای شما حفظ می کند.

    توضیحات خود را بنویسید

    back to top
    فیلترگذاری