• Products
    مطابق با جستجوی شما محصولی یافت نشد. توجه فرمایید که در جستجو ترتیب عبارات وارد شده مهم می باشد.

    انواع مدل های استقرار ERP

    مدلهای مختلف استقرار ERP نیازهای سازمانهای مختلف را برطرف می کند. در اینجا توضیحی در مورد نحوه کار هر یک و تفاوتهای اصلی:

    ERP در محل کار: کسب و کار با یک سیستم داخلی ، نرم افزار را بر روی سرورهای خود و مسئول امنیت ، نگهداری ، به روزرسانی و سایر اصلاحات است. نگهداری معمولاً به کارمندان IT داخلی نیاز دارد که با تخصص لازم برای سالهای زیادی ، ERP در محل تنها گزینه بود ، اما محبوبیت این مدل استقرار در سالهای اخیر به سرعت کاهش یافته است و IDC ناظر بازار پیش بینی کاهش مداوم  را دارد. (نمودار زیر را نگاه کنید).

    Cloud-based ERP  : مبتنی بر Cloud بر روی سرورهای از راه دور مدیریت شده توسط شخص ثالث اجرا می شود. کاربران معمولاً دسترسی به ERP ابری از طریق مرورگر وب ، انعطاف پذیری بیشتر به آنها می دهد - آنها می‌توانند از هرجایی با اتصال به اینترنت اطلاعات و گزارش ها را جست و جو کنند. چندین گزینه استقرار برای ERP cloud وجود دارد ، شامل مستاجر تک و مستاجرچند.

     راه حل مستأجر یک نمونه جداگانه از ERP است که فقط توسط یک شرکت استفاده می شود که فضای سرور را به اشتراک نمی گذارد. این تنظیم می تواند کنترل بیشتری بر روی نرم افزار به مشتری داده و امکان بیشتری را فراهم کند سفارشی سازی ، اما همچنین باعث ایجاد کار بیشتر برای تجارت می شود. با یک راه حل چند مستاجر ، تعدادی از سازمانها از  نمونه نرم افزاری  و سخت افزار مشابه استفاده می کنند. بیشتر راه حل های SaaS ERP چند مستأجر هستند ، با این فروشنده نرم افزار  که همه نسخه های  به روزرسانی ها را انجام داده و مشتریان را به طور مرتب به جدیدترین نسخه منتقل می کند  این امر نیاز به تیم داخلی IT را کاهش می دهد و شرکت را همیشه تضمین می کند و امن ترین نمونه نرم افزار برخوردار است.

    IDC تخمین می زند که استفاده از ERP مبتنی بر ابر بین سال های 2019 و 2024 بیش از دو برابر شود.

    Hybrid ERP: Hybrid ERP ترکیبی از عناصر استقرار در محیط و ابر است. یک روش  ترکیبی ERP دو لایه است ، جایی که یک شرکت محلی ERP خود را در مقر نگه می دارد اما سیستم های ابری را برای شرکت های تابعه یا دفاتر منطقه ای خاص استفاده می کند. این راه حل های ابری سپس با سیستم داخلی ادغام شوند. در حالی که سیستم های  داخلی خود را برای سایر کارها حفظ می کنند, ممکن است شرکتهای دیگر برای برخی از مشاغل برای نیاز های تجاری به راه حلهای ابری روی بیاورند . در هر صورت ، سیستم های ابری  باید به سیستم عامل داخلب متصل شوند تا جریان مداوم اطلاعات را تضمین کنند - اغلب گفتن آن ار انجام کار آسان تر است.

    ERP منبع باز: مانند سایر برنامه های منبع باز ، ERP منبع باز ارزان قیمت و بعضا رایگان است ، جایگزین مناسب برای برخی از شرکت ها است . بسیاری از ارائه دهندگان منبع باز ERP این اجازه را می دهند که مشاغل  ، نرم افزار خود را به صورت رایگان بارگیری کرده و تنها در صورتی که مشتری خواستار دسترسی ابری باشد ,  هزینه سالانه کمی را دریافت می کنند .این راه حل ها با رابط های مبتنی بر وب مدرن تر و تعداد روز افزون ماژول ها بهبود یافته اند ، اما شرکت ها باید بدانند که با ERP منبع باز چه چیزی را در پیش می گیرند. پشتیبانی از طرف ارائه دهنده حداقل خواهد بود و تنظیمات و بهبود سیستم معمولاً متوجه مشتری  می شود. این بدان معناست که شما به کارکنان فنی با دانش عمیق در مورد نحوه توسعه و پیکربندی نرم افزار  نیاز دارید.

    توضیحات خود را بنویسید

    back to top
    فیلترگذاری