• Products
    مطابق با جستجوی شما محصولی یافت نشد. توجه فرمایید که در جستجو ترتیب عبارات وارد شده مهم می باشد.

    برنامه ریزی مدیریت منابع سازمانی یا ERP چیست؟

    شرکت های در حال رشد در نهایت به مرحله ای می رسند که دیگر صفحات گسترده آن را برش نمی دهند. در اینجاست که نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی در سیستم های ERP جمع آوری و سازماندهی اطلاعات کلیدی کسب و کار را انجام می دهد و به سازمانها کمک می کند تا فعالیتهای ناب و کارآمد را حتی در صورت گسترش انجام دهند.

     

    بیشتر حرفه ای ها اصطلاح "ERP" را شنیده اند، اما ممکن است دقیقاً ندانند که نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی چه کاری می تواند برای تیم هایشان انجام دهد. ما دقیقاً توضیح خواهیم داد که ERP چیست، چگونه کار می کند، چه کاری می تواند برای تجارت شما انجام دهد، چگونه راه حل مناسب را انتخاب کنید و موارد دیگر.

     برای پاسخ به سوالات مربوط به برنامه ریزی منابع سازمانی، در ادامه بخوانید.

    برنامه ریزی منابع سازمانی ERP چیست؟

    در هسته اصلی خود، یک ERP برنامه ای است که فرآیندهای تجاری را به صورت خودکار انجام می دهد، و بینش و کنترل های داخلی را فراهم می کند، با استفاده از یک پایگاه داده مرکزی که ورودی ها را از بخش های مختلف از جمله حسابداری، تولید، زنجیره تامین، فروش، بازاریابی و منابع انسانی (HR) جمع آوری می کند.

    هنگامی که اطلاعات در آن پایگاه داده مرکزی جمع آوری می شود، رهبران دارای نمای بین بخشی هستند که آنها را قادر می سازد تا سناریوهای مختلف را تجزیه و تحلیل کنند، پیشرفت های فرآیند را کشف کنند و دستاوردهای عمده ای در بهره وری ایجاد کنند. این به معنای صرفه جویی در هزینه و بهره وری بهتر است زیرا افراد زمان کمتری را برای حفاری داده های مورد نیاز صرف می کنند.

    نرم افزار ERP که متناسب با نیازهای یک مشاغل شخصی ساخته شده سود سهام عمده ای را پرداخت می کند، و این سیستم ها را به ابزاری مهم برای شرکت های مختلف و از هر اندازه تبدیل می کند. بسیاری از مشهورترین و موفق ترین شرکتهای جهان در ربع قرن گذشته به ERP متکی بوده اند. اکنون، این نرم افزار را می توان پیکربندی و قیمت گذاری کرد تا پاسخگوی نیازهای مشاغل مختلف باشد.

    به زبان ساده، یک سیستم ERP کمک می کند تا افراد، فرایندها و فناوری در یک سازمان متحد شوند.

    آموزه های  کلیدی

    ERPیک نرم افزار مهم تجاری است که اطلاعات را از بخشهای مختلف در یک پایگاه داده مشترک جمع آوری می کند، رهبران را قادر می سازد تا نبض یک شرکت را با استفاده از یک چشم انداز واحد از واقعیت کنترل کنند.

    سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی عملکردهای مهم تجاری مانند امور مالی، تولید، مدیریت موجودی و سفارش، ارتباط با مشتری، فروش و بازاریابی، مدیریت پروژه و منابع انسانی را متحد می کند. یکی از ویژگی های مهم آنالیز دقیق و گزارش دهی در مورد هر بخش است.

    ERP می تواند با ایجاد دید گسترده سازمان که فرآیندهای ناکارآمد را برجسته و فرصت های رشد را نشان می دهد، صرفه جویی عمده ای در وقت و هزینه ایجاد کند.

    چندین مدل استقرار برای نرم افزار ERP وجود دارد، از جمله در محل، ابر و ترکیبی. در حالی که ERP ابر در سال های اخیر بسیار محبوب شده است، انتخاب بهترین روش بستگی به نیاز شرکت دارد.

    مشاغل باید اطمینان حاصل کنند که توانایی ها، مدل های پیاده سازی، الزامات ادغام و هزینه کل مالکیت لیست کوتاهی از تامین کنندگان را درک می کنند.

    ERP توضیح داده شده

    برنامه ریزی منابع سازمانی - مانیکرهایی که توسط شرکت تحقیقاتی گارتنر در سال 1990 ساخته شده است - می تواند مفهومی گیج کننده باشد زیرا ERP یک برنامه مستقل نیست. در در واقع ERP یک دسته از نرم افزارهای تجاری است ، سیستم های ERP ماژول های مختلفی را تشکیل می دهند که هر یک نیازهای خاص تجاری را برطرف می کنند. به عنوان مثال ، شرکتهای محصولات گرا، معمولاً ماژولهایی برای حسابداری ، مدیریت موجودی و سفارش ، مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM  و در صورت تولید یا مونتاژ محصولات ، ماژول تولید دارند. مشاغل خدمات ممکن است به ماژول های حسابداری ، مدیریت پروژه ، اتوماسیون خدمات حرفه ای و CRM مراجعه کنند.

    هر ماژول اطلاعات را از پایگاه داده مرکزی که یک مولفه کلیدی است، واکشی می کند و یا اطلاعاتی را در آن ذخیره می نماید. این مخزن مشترک داده قابلیت مشاهده در همه بخش ها را دارد و بنابراین به رهبران اجازه می دهد تا عملکرد مناطق مختلف کسب و کار را ارزیابی و مقایسه کنند و تأثیر کامل تصمیمات را درک کنید. همچنین سایر مزایای ERP را می توان به اتوماسیون فرآیند ،کنترل های داخلی و هوش تجاری اشاره کرد.

    توضیحات خود را بنویسید

    back to top
    فیلترگذاری