• Category
      No categories were found that matched your criteria.
      • Manufacturer
        No manufacturers were found that matched your criteria.
      • Products
        No products were found that matched your criteria.
          • Blog
            No blog posts were found that matched your criteria.

          سوالات متداول ERP

          ERP مخفف چیست؟

          ERP مخفف برنامه ریزی منابع سازمانی است ، یک شرکت تحقیقاتی گارتنر است که در سال 1990 برای اشاره به سیستم عامل های مدیریت کسب و کار استفاده از آنها را آغاز کرده بودند.

           

          ERP به زبان ساده چیست؟

          ERP مشاغل نرم افزاری است که برای اجرای و نظارت بر عملکرد روزانه خود به آن اعتماد می کنند. این  داده ها را از سراسر شرکت ، از امور مالی تا زنجیره تأمین تا منابع انسانی ، در یک مخزن مرکزی ذخیره می کند و می تواند همه آن اطلاعات را تجزیه و تحلیل و گزارش کند.

           

          ERP چگونه کار می کند؟

          ERP برنامه ای است که از یک پایگاه داده مرکزی استفاده می کند که اطلاعات را از بخشهای مختلف یک شرکت دریافت می کند. ERP شامل ماژول های یکپارچه ای است که به عملکردهایی مانند حسابداری ، مدیریت موجودی و  CRMاختصاص یافته است . ERP  به شرکت ها مکان واحد برای ذخیره ، مشاهده ، مدیریت و تفسیر داده ها می باشد .

           

          آیا ERP فقط برای امور مالی و حسابداری است؟

          در حالی که مدیریت مالی و حسابداری از عملکردهای اصلی ERP هستند ، اما توانایی های سیستم بسیار فراتر از این بخش است .این می تواند وظایف مربوط به خرید ، مدیریت موجودی کالا و سفارش ، مدیریت پروژه تولید ، مدیریت نیروی کار ، فروش و بازاریابی و موارد دیگر را به صورت خودکار و مدیریت بهتری انجام می دهد .

           

          چرا شرکت ها از ERP استفاده می کنند؟

          نرم افزار ERP به ابزاری بسیار گرانبها برای شرکت ها تبدیل شده است زیرا باعث صرفه جویی در وقت و هزینه های عمده می شود. فراتر از وظایف خودکار ، ERP دید و گزارش دهی در کل شرکت را فراهم می کند که به مدیران می گوید  که تیم ها باید وقت و توجه خود کجا را متمرکز کنند ، که به معنی رسیدگی به مشکلات فوری است.

           

          تفاوت بین ERP و MRP چیست؟

          سیستم MRP یا برنامه ریزی منابع مادی ، مقدمه ای برای ERP بود که توسط تولید کنندگان برای امادگی بهتر مراحل تولید مورد استفاده قرار می گرفت. وظایف مربوط به تولید سیستم های MRP مانند تهیه و ردیابی موجودی ، تنها یکی از اجزای سیستم های ERP امروزی است.

           

          ERP دو لایه چیست؟

          ERP دو لایه رویکردی است که به طور مجزا در میان شرکت های بزرگتر با شرکت های تابع واحدهای تجاری یا دفاتر منطقه ای مورد توجه قرار گرفته است. به جای مجبور کردن این واحدهای تجاری یا دفاتر به استفاده از میراث ERP ، آنها با ERP کم مصرف تر کار می کنند که اغلب یک راه حل – SaaS که با Tier 1 تلفیق شده است.

          مزایای ERP مبتنی بر ابر چیست؟

          بسیاری از مزایای ابر ERP تحت هزینه های کمتر و دردسر کمتر است. راه حل ابری  معمولاً ارزان تر و سریعتر اجرا می شود و هزینه های پس از اجرا ممکن است کمتر باشد زیرا فروشنده از کلیه تعمیرات و نگهداری مراقبت می کند. یک سیستم مبتنی بر ابر همچنین می تواند به طور یکپارچه از رشد شما پشتیبانی کند ، زیرا فروشنده تمام سخت افزارها را مدیریت می کند.

          Leave your comment

          back to top
          Filters