• Products
    مطابق با جستجوی شما محصولی یافت نشد. توجه فرمایید که در جستجو ترتیب عبارات وارد شده مهم می باشد.
    وبلاگ فیلترگذاری
    تصویر برای پست وبلاگ سیستم‌هایی پویا برای تحول تیم

    سیستم‌هایی پویا برای تحول تیم

    سیستم‌هایی پویا برای تحول تیم

    سیستم‌های طراحی (Design System) مدت‌هاست که وجود دارند، این سیستم‌ها نه فقط برای طراحی یک مورد خاص بلکه برای طراحی مجموعه‌ای کامل از عناصر با حفظ یکپارچگی ظاهر و حس آن‌ها به‌وجود آمده‌اند.
    دیزاین سیستم‌ها ابتدا به عنوان راهنمای استانداردی برای اسفتاده از علائم و کتاب‌های تجاری ساخته و بعداً با چارچوب‌های CSS وارد وب شد، مانند بوت استرپ ( Bootstrap) معروف توییتر، که مجموعه ای از عناصر UI مانند تایپوگرافی، دکمه ها و لیست های کشویی را ارائه می‌داد.
    متد طراحی اتمی (Atomic Design) باعث محکم‌تر شدن آن‌ها شد و با Google Material Design استاندارد‌ها و دستورالعمل‌هایی را تصویب کردند.

    امروزه تعداد زیادی از شرکت‌ها در حال ساخت سیستم‌های طراحی اختصاصی خود هستند تا با رشد محصولات خود همچنان از ثبات و سازگاری برخوردار باشند و در عین‌حال مقیاس‌گذاری را نیز برای آنها آسان‌تر کند. HubSpot Canvas، زبان تصویری Airbnb ،Polaris از Shopify و Lightning از Salesforce چند نمونه عالی از این دیزاین سیستم‌هاست.

    اما واقعیت این است که اگرچه سیستم‌های طراحی مفید هستند و کار طراحان و توسعه دهندگان را آسانتر می‌کنند ، اما ساخت آنها بسیار دشوار است، زیرا افراد و فرایند‌های بسیاری را شامل می‌شوند.

    نویسنده این مقاله تلاش کرده است تا تجربیات مفید خود درباره ساختن و راه‌اندازی سیستم‌های طراحی در تیم را با ما در میان بگذارد.

     

    برگرفته از کانال تلگرامی فلسفه دیزاین

    نظر خود را ارسال کنید

    back to top
    فیلترگذاری