در سالهای اخیر، طراحی - به ویژه طراحی UI - روشمندتر شده است. طراحان و علاقهمندان به حوزهی طراحی برای تمام مراحلِ فرایند طراحی و ساخت محصول که شامل:
-الهامگیری
-ایدهپردازی
-تفسیر
-طراحی
-ترکیببندی
-ساخت
-ارزیابی و تست
-نمونهسازی اولیه
-اجرا
هستند روشهایی دارند که یادگیری آنها به طراحان اعتماد به نفس بالایی میدهد و حتی برای مشتریان نیز فرایند طراحی را قابل درک میکند.
با ظهور تفکر طراحی، دیگر طراحی صرفا یک کار نیست بلکه علمیست که در آن طراحان باید از دانشهایی مثل تعاملات انسان و کامپیوتر، جامعهشناسی، مردمشناسی و … بهرهمند باشند. بنابراین، بدون نقد بر روشهای موجود، امروزه لازم است از روشهای خلاقانهای برای طراحی استفاده شود. در این بین مهمترین اصل برای پیادهسازی ایدههای خلاقانه، «شهود» است. شهود، تفاوت میان طراحان را میسازد و موضوعیست که ممکن است نگرانیِ برخی از طراحان نیز باشد.
از جنبههای بسیار متفاوتی میتوان شهود را مورد بررسی قرار داد اما با خواندن این مقاله قصد داریم شهود را در طراحی بررسی کنیم.
دسته بندی
آرشیو وبلاگ
وبلاگ فیلترگذاری
طراحی بازی یا گیمیفیکیشن
چهارشنبه, 13 مرداد 1400
نظر خود را ارسال کنید