اپل در مقابل سامسونگ، نایک در مقابل آدیداس، کوکاکولا در مقابل پپسی. چه چیزی میتواند چنین تمایزی ایجاد کند که افراد به هر شکل ممکن از برند مورد علاقه خود دفاع کنند؟
برای فهمیدن این موضوع بهتر است ابتدا با تعاریف برند و لوگو و تفاوتهای آنها آشنا شویم.
بعنوان مورد اول میتوان گفت که برند مثل یک انسان است و لوگو مانند لباسی است که بر تن دارد.
در واقع لوگو یک نمایش گرافیکی است از اینکه یک شرکت چطور میخواهد درک شود، ولی برند برداشت جمعی از تجربیاتی است که برای مشتریان ایجاد میکند و مدت زمان بیشتری در یک تجربه یا یک سری از تجربیات باقی میماند.
یکی از تفاوتهای لوگو در مقابل برند، قیمت آن است. در صورتی که قیمت یک لوگو میتواند حدود ۵ دلار باشد، یک برند میتواند چندین صفر به ارزش آن اضافه کند.
مورد دیگر به زمان باز میگردد، طراحان میتوانند در مدت زمان کوتاهی گزینهای را ارائه دهند که این مسئله برای برند مدت زمان زیادی (حداقل یک سال) طول خواهد کشید.
در این مقاله میتوانید بیشتر در مورد تفاوتهای لوگو و برند و عناصر آنها بخوانید...
نظر خود را ارسال کنید