• Products
    مطابق با جستجوی شما محصولی یافت نشد. توجه فرمایید که در جستجو ترتیب عبارات وارد شده مهم می باشد.

    مراحل پیاده سازی ERP

    پیاده سازی ERP پروژه های مهمی است که بدون آماده سازی مناسب ، می تواند زمان و هزینه زیادی را از بین ببرد . و اینکه دقیقاً چه مدت این پروژه طول می کشد و هزینه آن به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله  مدل استقرار ، استراتژی پیاده سازی ، پیچیدگی سیستم ، اندازه شرکت و منابع اختصاص داده شده به آن.

    این چک لیست پیاده سازی ERP باید به شما کمک کند.

    7 مرحله اجرا

    • همانند سایر ابتکارات ، شرکت ها می توانند با صرف وقت برای ایجاد یک برنامه اجرای دقیق , از چالش اساسی جلوگیری کنند. آماده سازی نتیجه می دهد.
    • در اینجا هفت مرحله اصلی اجرای ERP آورده شده است:
    • کشف و برنامه ریزی(Descovery and planning): برای شروع ، یک تیم متقابل را جمع کنید تا مشخص شود که شرکت دقیقاً چه چیزی از سیستم ERP نیاز دارد. این تیم باید فرایندهای ناکارآمد و سایر موانع رشد اقتصادی را شناسایی کند.
    • ارزیابی و انتخاب(Evaluatioan and selection): اکنون که تیم یک سند لازم را دارد ، زمان آن است که پیشنهادات برجسته را ارزیابی کرده و بستری را انتخاب کنید که بتواند به بهترین وجه مشکلات موجود را برطرف کند ، نیازهای همه بخش ها را برآورده کند و رشد شرکت را تقویت کند .
    • طراحی(Design): در این مرحله ، تیم پیاده سازی تشخیص می دهد که آیا سیستم می تواند از گردش کار موجود پشتیبانی کند یا خیر و اینکه کدام فرایندها  ممکن است لازم باشد تغییر کنند. این زمان نیز برای شناسایی موارد ضروری است.
    • توسعه(Development): متخصصان فنی داخلی و / یا خارجی نرم افزار را پیکربندی می کنند تا نیاز های تعریف شده را برآورده کند و انتقال داده های شرکت را به راه حل جدید شروع کند. اکنون نیز زمان تصمیم گیری است چگونه کارمندان را در سیستم آموزش می دهید و جلسات زمان بندی و تولید یا خرید را شروع می کنید.
    • آزمایش(Testing): این مرحله ای نیست که باید از آن رد شوید - اطمینان از اینکه همه کارها مطابق انتظار انجام می شود و رفع مشکلات پیش بینی نشده بسیار مهم است . هنگام آزمایش سیستم عامل ، کاربران را از سراسر شرکت وارد کنید.
    • استقرار(Deployment): وقت آن است که زندگی کنیم. اوایل اوقات اغلب سختی ها و چالش هایی وجود دارد و مشاغل باید آموزش کارمندان اولویت بندی کنند تا مقاومت در برابر تغییر را کاهش دهند. برخی از شرکت ها مرحله به مرحله را انتخاب می کنند ، در حالی که برخی دیگر همه ماژول ها فشار می دهند.
    • پشتیبانی(Support): اطمینان حاصل کنید که کاربران همه چیز را برای استفاده از سیستم جدید لازم دارند. این یک روند مداوم است و می تواند شامل تنظیمات اضافی باشد ، اغلب با کمک فروشنده یا مشاوران تخصصی.

    توضیحات خود را بنویسید

    back to top
    فیلترگذاری