مراحل پیاده سازی ERP
پیاده سازی ERP پروژه های مهمی است که بدون آماده سازی مناسب ، می تواند زمان و هزینه زیادی را از بین ببرد . و اینکه دقیقاً چه مدت این پروژه طول می کشد و هزینه آن به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله مدل استقرار ، استراتژی پیاده سازی ، پیچیدگی سیستم ، اندازه شرکت و منابع اختصاص داده شده به آن.
این چک لیست پیاده سازی ERP باید به شما کمک کند.
7 مرحله اجرا
- همانند سایر ابتکارات ، شرکت ها می توانند با صرف وقت برای ایجاد یک برنامه اجرای دقیق , از چالش اساسی جلوگیری کنند. آماده سازی نتیجه می دهد.
- در اینجا هفت مرحله اصلی اجرای ERP آورده شده است:
- کشف و برنامه ریزی(Descovery and planning): برای شروع ، یک تیم متقابل را جمع کنید تا مشخص شود که شرکت دقیقاً چه چیزی از سیستم ERP نیاز دارد. این تیم باید فرایندهای ناکارآمد و سایر موانع رشد اقتصادی را شناسایی کند.
- ارزیابی و انتخاب(Evaluatioan and selection): اکنون که تیم یک سند لازم را دارد ، زمان آن است که پیشنهادات برجسته را ارزیابی کرده و بستری را انتخاب کنید که بتواند به بهترین وجه مشکلات موجود را برطرف کند ، نیازهای همه بخش ها را برآورده کند و رشد شرکت را تقویت کند .
- طراحی(Design): در این مرحله ، تیم پیاده سازی تشخیص می دهد که آیا سیستم می تواند از گردش کار موجود پشتیبانی کند یا خیر و اینکه کدام فرایندها ممکن است لازم باشد تغییر کنند. این زمان نیز برای شناسایی موارد ضروری است.
- توسعه(Development): متخصصان فنی داخلی و / یا خارجی نرم افزار را پیکربندی می کنند تا نیاز های تعریف شده را برآورده کند و انتقال داده های شرکت را به راه حل جدید شروع کند. اکنون نیز زمان تصمیم گیری است چگونه کارمندان را در سیستم آموزش می دهید و جلسات زمان بندی و تولید یا خرید را شروع می کنید.
- آزمایش(Testing): این مرحله ای نیست که باید از آن رد شوید - اطمینان از اینکه همه کارها مطابق انتظار انجام می شود و رفع مشکلات پیش بینی نشده بسیار مهم است . هنگام آزمایش سیستم عامل ، کاربران را از سراسر شرکت وارد کنید.
- استقرار(Deployment): وقت آن است که زندگی کنیم. اوایل اوقات اغلب سختی ها و چالش هایی وجود دارد و مشاغل باید آموزش کارمندان اولویت بندی کنند تا مقاومت در برابر تغییر را کاهش دهند. برخی از شرکت ها مرحله به مرحله را انتخاب می کنند ، در حالی که برخی دیگر همه ماژول ها فشار می دهند.
- پشتیبانی(Support): اطمینان حاصل کنید که کاربران همه چیز را برای استفاده از سیستم جدید لازم دارند. این یک روند مداوم است و می تواند شامل تنظیمات اضافی باشد ، اغلب با کمک فروشنده یا مشاوران تخصصی.
توضیحات خود را بنویسید