• Products
    مطابق با جستجوی شما محصولی یافت نشد. توجه فرمایید که در جستجو ترتیب عبارات وارد شده مهم می باشد.

    نسخه بلاک چین

    شرح مختصری از تکامل فناوری بلاک چین و نسخه آن از 1.0 تا 3.0 در زیر توضیح داده شده است.

    بلاک چین 1.0: واحد پول

    ایده ایجاد پول از طریق حل معماهای محاسباتی برای اولین بار در سال 2005 توسط هال فینی مطرح شد که اولین مفهوم ارزهای رمزنگاری شده (پیاده سازی فناوری دفتر کل توزیع شده) را ایجاد کرد. این دفتر اجازه می دهد تا تراکنش های مالی مبتنی بر فناوری بلاک چین یا DLT با بیت کوین انجام شود. بیت کوین برجسته ترین نمونه در این بخش است. از آن به عنوان پول نقد برای اینترنت استفاده می شود و به عنوان فعال کننده اینترنت پول در نظر گرفته می شود.

    بلاک چین 2.0: قراردادهای هوشمند

    مهمترین مسائلی که با بیت کوین به وجود آمد استخراج بیهوده و مقیاس پذیری شبکه نیست. برای غلبه بر این مسائل ، این نسخه مفهوم بیت کوین را فراتر از ارز گسترش می دهد. مفاهیم کلیدی جدید قراردادهای هوشمند هستند. این برنامه های کوچک کامپیوتری است که در بلاک چین "زندگی" می کند. آنها برنامه های رایانه ای رایگان هستند که به طور خودکار اجرا می شوند و شرایطی را که قبلاً تعیین شده است مانند تسهیل ، تأیید یا اجرا ، بررسی می کنند. مزیت بزرگ این فناوری که بلاک چین ارائه می دهد ، دستکاری یا هک کردن قراردادهای هوشمند را غیرممکن می کند. نمونه بارز آن بلاک چین اتریوم است که بستری را فراهم می کند که در آن جامعه توسعه دهندگان می توانند برنامه های توزیع شده برای شبکه بلاک چین ایجاد کنند.

    به سرعت ، نسخه 2.0 بلاک چین با موفقیت تعداد زیادی از معاملات روزانه را در یک شبکه عمومی پردازش می کند ، جایی که میلیون ها نفر از طریق ICO (پیشنهادات اولیه سکه) جمع آوری شد و ارزش بازار به سرعت افزایش یافت.

     

    بلاک چین 3.0: DApps

    DApps همچنین به عنوان یک برنامه غیر متمرکز شناخته می شود. از ذخیره سازی و ارتباطات غیر متمرکز استفاده می کند. کد پشتیبان آن در یک شبکه غیر متمرکز نظیر به نظیر اجرا می شود. یک DApp می تواند دارای کد پیش نمایش در ذخیره سازی های غیر متمرکز مانند Ethereum Swarm و رابط های کاربری باشد که به هر زبانی نوشته شده اند و می توانند مانند برنامه های سنتی به پشتیبان خود تماس بگیرند.

    توضیحات خود را بنویسید

    back to top
    فیلترگذاری