• Products
    مطابق با جستجوی شما محصولی یافت نشد. توجه فرمایید که در جستجو ترتیب عبارات وارد شده مهم می باشد.

    هرم UX

    با وجود تعریف های گسترده و متنوعی که برای طراحی تجربه کاربر وجود دارد ، یافتن روش هایی برای محک زدن یا اندازه گیری تجربه کاربر دشوار است.

    UX Pyramid یا هرم تجربه کاربر، چارچوبی عالی برای دسته بندی تلاش های UX و ردیابی پیشرفت است. بر اساس سلسله مراتب نیازهای مازلو ، پایه هرم UX پایه و اساس آن را ایجاد می کند، و هرچه به سطوح بالاتر هرم می رویم به تجربه ی بهتر و غنی تر می رسیم.

    سطح 1 تا 3 هرم بر توانایی کاربر برای رسیدن به هدف مورد نظر متمرکز است. آیا آن ها می توانند از سیستم برای رسیدن به یک نتیجه مفید استفاده کنند؟

    سطح 4 تا 6 بر تجربیات کاربر در هنگام استفاده از محصول یا خدمات متمرکز است. آیا آن ها با استفاده از محصول از آن لذت می برند؟ آیا زندگی آن ها بهتر می شود؟

    بسیاری از مشاغل که محدودیت بودجه دارند تنها می توانند به سطح 3 این هرم برسند و بدین ترتیب بهبود وفاداری مشتری،  حمایت از مشتری و بسیاری از نتایج فوق العاده سودمند دیگر را که ناشی از مشتری متعهد است را از دست می دهند.

    هرم ux

    سطح 1: عملکرد

    آیا محصول کار می کند؟

    مشخصات:

    • محصول بدون باگ و ارور کار کند
    • از فن آوری های فعلی استفاده می کند
    • این محصول اهدافی را دنبال می کند و کاربرانی برای رفع نیاز خود به آن نیاز دارد
    • شامل تمام ویژگی های کلیدی مورد نیاز کاربر است
    • در همه ی مرورگر های مدرن کار می کند
    • دسترسی پذیری دارد

     

    سطح 2: قابلیت اعتماد

     آیا این محصول وجود دارد available) (؟ و بطور صحیح کار می کند؟

    مشخصات:

    • حتی در زمان های اوج مصرف هم loadمی شود و بدرستی کار می کند
    • محتوای محصول موجود و دقیق است
    • داده ها قابل اعتماد هستند
    • بازیابی گذرواژه به سرعت ارسال و دریافت می شود
    • می تواند به طور موثر در دستگاه های تلفن همراه و انواع دستگاه های استاندارد مورد استفاده قرار گیرد

     

    سطح 3: قابل استفاده

    آیا می توان بدون مشکل از آن استفاده کرد؟

    مشخصات:

    • کاربران گم یا گیج نمی شوند
    • کاربران می توانند به راحتی مطالب یا محصولات مورد علاقه خود را پیدا کنند
    • دارای یک منحنی یادگیری کوتاه است
    • از ابتکارات UX و بهترین روش ها برخوردار است

    سطح 4: استفاده راحت

    آیا با زندگی من مطابقت دارد و همانطور که می خواهم کار می کند ؟

    مشخصات:

    • کاربران تمایل دارند از این محصول استفاده کنند
    • کاربران مداوم موقعیت ها و دلایلی را برای استفاده بیشتر از آن پیدا می کنند
    • کاربران توصیه می کنند به این محصول امتیاز بالا دهید

    سطح 5: خوشایند

    آیا استفاده از این محصول تجربه لذت بخشی است که ارزش اشتراک گذاری با دیگران را دارد؟

    مشخصات:

    • کاربران روی آن سرمایه گذاری می کنند
    • کاربران آن را تبلیغ ، به اشتراک گذاشته و توصیه می کنند
    • استفاده از این محصول بخشی از برنامه روزانه کاربر می شود

    سطح 6: استفاده معنادار

    آیا این محصول اهمیت شخصی یا اجتماعی دارد؟

    مشخصات:

    • به زندگی کاربران معنا می بخشد
    • کاربران عاشق استفاده از این محصول هستند

    توضیحات خود را بنویسید

    back to top
    فیلترگذاری