• Category
      No categories were found that matched your criteria.
      • Manufacturer
        No manufacturers were found that matched your criteria.
      • Products
        No products were found that matched your criteria.
          • Blog
            No blog posts were found that matched your criteria.
          Blog Filters
          Picture for blog post گریدها در طراحی رابط کاربری

          گریدها در طراحی رابط کاربری

           

          طراحان و نقاشان از دیرباز برای نظم‌دهی و ایجاد انسجام در کار خود از مجموعه‌ای از خطوط متقاطع برای پیاده‌سازی ایده ذهنی خود استفاده می‌کرده‌اند. امروزه در دنیای طراحی محصولات دیجیتال نیز از مفهومی مشابه برای ایجاد نظم و انسجام در طراحی استفاده می‌کنند. مفهوم مورد استفاده برای این کار «Grid» نام دارد.

          فضاها و گریدها (Grids) شکل‌دهنده بنیان هر دیزاینی هستند. زمانی که شبکه گریدها با دقت و به درستی مورد استفاده قرار گیرند، به شما کمک خواهند کرد تا راهکاری مطلوب و منسجم برای دیزاین خود ارائه دهید.

          اما پیش از اینکه به سراغ این موضوع برویم، اجازه دهید تعریفی کلی از شبکه گریدها داشته باشیم. شبکه گریدها مجموعه‌ای از واحدهای گرید دارای اندازه مشخص هستند که چارچوب کلی طراحی شما رو شکل می‌دهند. شبکه گریدها کمک می کند تا عناصر صفحه بر اساس ستون‌ها و ردیف‌های توالی شده تراز شوند. ما از این ساختار مبتنی بر ستون برای قرار دادن المان‌های مختلف به روشی ثابت در کل طراحی استفاده می‌کنیم. این ستون‌ها دارای عرضی مشخص (Column Width)، فاصله‌ای ثابت از یکدیگر (Gutter) و فاصله‌ای مشخص از دو کناره صفحه (Margin) هستند.

          استفاده از شبکه‌گریدها در دیزاین سبب می‌شود تا محصول دیجیتال طراحی شده دارای ساختاری یکپارچه و منسجم باشد که کار پیاده‌سازی و توسعه آن را ساده‌تر و منظم‌تر کند. پایبندی به گریدها موجب حفظ ساختار کلی دیزاین در ابعاد و اندازه‌های مختلف صفحه نمایش خواهد شد.

          استفاده از شبکه گریدها کاری دقیق و حساس و گاهی چالش برانگیز است. در مقاله پیش‌رو سعی شده است تا نکاتی برای استفاده صحیح از گریدها ارائه شود:

           

           

          برگرفته از کانال فلسفه دیزاین

           

          Leave your comment

          back to top
          Filters