• Category
      No categories were found that matched your criteria.
      • Manufacturer
        No manufacturers were found that matched your criteria.
      • Products
        No products were found that matched your criteria.
          • Blog
            No blog posts were found that matched your criteria.

          گیت هاب چیست و کجا مورد استفاده قرار می گیرد ؟

          گیت هاب یک وب سایت و سرویس است که گیک ها ( متخصصان و یا علاقه‌مندان دنیای کامپیوتر و دیجیتال) مدام درباره ی آن صحبت میکنند با این حال بسیاری از مردم واقعا نمیدانند که کارش چیست . اگر دوس دارید درباره ی گیت هاب بیشتر بدونید در ادامه به شما توضیح خواهم داد:

          گیت در گیت هاب :

          برای درک گیت هاب ابتدا باید درک خوبی از گیت (Git) داشته باشید. گیت یک سیستم کنترل نسخه منبع باز است که توسط Linus Torvalds - همان شخصی که لینوکس را ایجاد کرده است - راه اندازی شد. گیت مشابه سایر سیستم های کنترل نسخه است – مثل Subversion (SVN) ، CVS و Mercurial. بنابراین ، گیت یک سیستم کنترل نسخه است ، اما این به چه معناست؟

          وقتی توسعه دهندگان چیزی (مثلاً یک برنامه) ایجاد می کنند ، تغییرات مداوم در کد آن ایجاد می کنند و نسخه های جدید برنامه شان را تا و بعد از اولین انتشار رسمی (غیر بتا) منتشر می کنند. سیستم های کنترل نسخه این ویرایش ها را مستقیم نگه می دارند و تغییرات را در یک مخزن مرکزی ذخیره می کنند. این به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا به راحتی همکاری کنند زیرا آنها می توانند نسخه جدیدی از نرم افزار را بارگیری کنند ، تغییراتی ایجاد کنند و جدیدترین نسخه را بارگذاری کنند. هر توسعه دهنده ای می تواند این تغییرات جدید را ببیند ، بارگیری کند و مشارکت کند. به همین ترتیب ، افرادی که هیچ ارتباطی با توسعه یک پروژه ندارند ، هنوز هم می توانند پرونده ها را بارگیری کرده و از آنها استفاده کنند.

          اکثر کاربران لینوکس باید با این روند آشنا باشند ، زیرا استفاده از گیت ، Subversion یا روش مشابه دیگر برای بارگیری فایلهای مورد نیاز بسیار معمول است - به ویژه در کامپایل (آماده سازی و تفسیر) برنامه از کد منبع (روشی نسبتاً معمول برای گیک های لینوکس).

          اکثر توسعه دهندگان سیستم کنترل نسخه گیت را ترجیح میدهند ، زیرا دارای مزایای متعددی نسبت به سایر سیستم های موجود است. گیت تغییرات فایل را با کارایی بیشتری ذخیره می کند و یکپارچگی فایل را بهتر تضمین می کند. اگر علاقه مند به دانستن جزئیات هستید ، صفحه Git Basics توضیحات کاملی در مورد نحوه کار گیت دارد.

          هاب در گیت هاب

          متوجه شده ایم که گیت یک سیستم کنترل نسخه است ، مشابه اما بهتر از بسیاری از گزینه های موجود. بنابراین ، چه چیزی گیت هاب را بسیار خاص می کند؟ گیت یک ابزار خط فرمان است ، اما مرکزی که تمام چیزهای مربوط به گیت در اطراف آن می چرخند هاب است -GitHub.com - جایی که توسعه دهندگان پروژه های خود را ذخیره می کنند و با افراد همفکر شبکه می شوند. بیایید به چند دلیل اصلی که گیک ها دوست دارند از گیت هاب استفاده کنند ، بپردازیم و اصطلاحات اصولی را در این راه بیاموزیم.

          Repository (مخزن):

          مخزن (که مخفف آن "repo" است) محلی است که تمام پرونده های یک پروژه خاص در آن ذخیره می شود. هر پروژه repo خاص خود را دارد و شما می توانید با یک URL منحصر به فرد به آن دسترسی پیدا کنید.

          Forking a Repo :

          Forking زمانی است که شما یک پروژه جدید را بر اساس پروژه دیگری که از قبل وجود دارد ایجاد کنید. این یک ویژگی شگفت انگیز است که تشویق به توسعه بیشتر برنامه ها و سایر پروژه ها می کند. اگر پروژه ای را در گیت هاب پیدا کردید که می خواهید در آن سهیم باشید ، می توانید repo آن پروژه را انشعاب دهید ، تغییراتی را که می خواهید ایجاد کنید و پروژه اصلاح شده را به عنوان repo جدید منتشر کنید. اگر مخزن اصلی که برای ایجاد پروژه جدید خود فورک کرده اید به روز شود ، به راحتی می توانید آن به روزرسانی ها را به Fork فعلی خود اضافه کنید.

          Pull Requests (درخواست ادغام):

          شما یک مخزن برنامه را Fork کرده اید، یک بازبینی عالی در پروژه انجام داده اید و می خواهید توسط توسعه دهندگان اصلی شناخته شود یا حتی در پروژه / مخزن رسمی وارد شود. شما می توانید با ایجاد یک درخواست ادغام این کار را انجام دهید. نویسندگان مخزن اصلی می توانند کار شما را ببینند ، و سپس انتخاب کنند که آیا آن را در پروژه رسمی قبول می کنند یا نه. هر زمان درخواست ادغام کنید ، گیت هاب یک محیط مناسب برای برقراری ارتباط شما و نگهدارنده اصلی پروژه فراهم می کند.

           

          Social networking (شبکه اجتماعی):

          جنبه شبکه اجتماعی گیت احتمالاً قدرتمندترین ویژگی آن است که به پروژه ها اجازه رشد بیش از هر ویژگی دیگر ارائه شده را می دهد. هر کاربر در گیت هاب نمایه خاص خود را دارد که مانند رزومه ای از انواع کارهای گذشته شما و مشارکت در پروژه های دیگر را از طریق درخواست ادغام نشان می دهد.

          بازنگری های پروژه می تواند به صورت عمومی مورد بحث قرار گیرد ، بنابراین انبوهی از متخصصان می توانند برای پیشبرد یک پروژه دانش خود را به اشتراک گذاشته و همکاری کنند. قبل از ظهور گیت هاب ، توسعه دهندگان علاقه مند به مشارکت در یک پروژه معمولاً باید راهی برای تماس با نویسندگان - احتمالاً از طریق ایمیل - پیدا میکردند و سپس آنها را متقاعد میکردند که می توان به آنها اعتماد کرد و مشارکت آنها مفید و کارامد است.

          Changelogs (تغییرات):

          وقتی چندین نفر در یک پروژه همکاری می کنند ، پیگیری بازبینی ها دشوار است - چه کسی چه چیزی را تغییر داده ، چه زمانی و کجا ذخیره کرده است. گیت هاب با پیگیری کلیه تغییراتی که به مخزن منتقل شده است ، از این مشکل جلوگیری می کند.

          گیت هاب فقط برای توسعه دهندگان نیست!!

           

          همه این صحبت ها در مورد ایده آل بودن گیت هاب برای برنامه نویسان ممکن است باعث شود شما این باور را داشته باشید که گیت هاب تنها برای برنامه نویسان مفید هستند. اگرچه این مورد بسیار کمتر رایج است ، اما در واقع می توانید از گیت هاب برای انواع فایل ها استفاده کنید. برای مثال اگر تیمی دارید که دائماً در سند word تغییراتی ایجاد می کند ، می توانید از گیت هاب به عنوان سیستم کنترل نسخه خود استفاده کنید. این روش معمول نیست ، زیرا در بیشتر موارد گزینه های بهتری وجود دارد ، اما خوب است که بخاطر بسپارید.

          اکنون که دانستید GitHub به چه معناست ، آیا آماده شروع کار هستید؟ به GitHub.com بروید و مطمئن شوید که پس از ثبت نام به صفحات راهنمای آنها مراجعه کنید.

          Leave your comment

          back to top
          Filters