4 فاکتور اصلی برای اندازه گیری رفتار مشتری در فروشگاه اینترنتی
اگر می خواهید عواملی را که در رفتار مشتریان تاثیرگذار است را بدانید بررسی 4 مورد زیر به درک بهتر شما بسیار کمک خواهد کرد :
میانگین زمان سپری شده
میانگین زمان سپری شده نمایانگر این است که مشتری برای چه مدتی در وبسایت شما حضور داشته است. هر چقدر این مدت زمان طولانی تر باشد احتمال بیشتری وجود دارد که این جستجو به خرید منجر شود. در واقع این نشان می دهد که خریداران علاقه دارند که در فروشگاه شما جستجو کنند و محصولات را بررسی کنند و نظرات دیگران را بخوانند و با مدیران پشتیبانی شما تعامل کنند.
صفحات مشاهده شده
یک فاکتور بسیار موثر در تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان تعداد صفحاتی است که توسط مشتری در هر بازدید از سایت مشاهده شده است. بر اساس این معیار شما متوجه می شوید که پربازدید ترین و کم بازدید ترین صفحات وب سایت مربوط به کدام یک از محصولات و یا خدمات است و به این صورت می توانید روی نقاط ضعف و قوت آنها کار کنید.
حجم ترافیک
حجم ترافیک یک معیار کارآمد برای نظارت بر نحوه ی جا به جایی مشتریان بین صفحات مختلف وب سایت است. این جریان نمایانگر این است که کدام صفحات فروشگاه آنلاین جذابیت بیشتری برای مشتریان دارد. براساس این اطلاعات شما می توانید محصولات را به صورتی مرتب سازی کنید که دسترسی به محصولات محبوب تر برای مشتریان به سادگی امکان پذیر باشد.
به این ترتیب اطلاعاتی که از ترافیک به دست می آید می تواند بر روی ساده سازی مراحل پرداخت و انجام یک بازاریابی موثر برای مشتری هدف تاثیر گذار باشد.
مشتریان وفادار
چه از طریق امکان ارسال رایگان و یا ارسال یک محصول رایگان به عنوان هدیه می توان رفتار مشتریان را بررسی کرد. این معیار به شما کمک می کند تا عادات خرید هر مشتری را ردیابی کنید و ترجیحات آنها را تشخیص دهید.
جدا از هماهنگ سازی علاقه مندی های کاربران با پیشنهادات، می توان از تکنیک مشتریان وفادار برای بررسی رفتار آنها پس از خرید کالا هم استفاده کرد. به عنوان مثال اگر مشتری پس از تکمیل خرید خود، دوباره کالایی را به سبد خرید خود اضافه کرد یا اگر کالا را برگشت زد.
توضیحات خود را بنویسید