• Products
    مطابق با جستجوی شما محصولی یافت نشد. توجه فرمایید که در جستجو ترتیب عبارات وارد شده مهم می باشد.

    مهندس UX چیست و چگونه یک مهندس UX بشویم؟

    این روزها تعداد فزاینده ای از شرکت ها به دنبال مهندسان UXهستند و اگرچه این نقش در میان بسیاری از شرکت ها محبوبیت بیشتری دارد اما به اندازه به اصطلاح طراح UX اشنا نیستند. نقش طراح مسلما بیشتر درمورد صحبت از شخصی است که مسئولیت بهبود تجربه کلی یک محصول را بدست اورده , مورد استفاده قرار میگیرد در حالی که یک مهندسUX بر جنبه های فنی کل سیستم تمرکز دارد    برنامه ها و دوره های بسیار در پاسخ به تقاضا برای طراحان UX وجود دارد  که افراد را در طراحی UX آموزش می دهد و مهارت آنها را افزایش می دهد اما این نیز اهمیت مهندسین U را به حداقل نمی رساند،  که در این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

    مهندسانUX اغلب با استفاده از یادداشت های چسبناک رنگارنگ روی تخته سفید ایده ای را ایجاد میکنند

    مهندس UXتعریف شده است:

    اصطلاح UXیا تجربه کاربری توسط دون نورمن پیشگام در زمینه طراحی UXابداع شد .وی UXرا تجربه ای تعریف میکند که شامل تمام جنبه های تعامل کاربر نهایی با شرکت , خدمات و محصولات ان است.

    با این اوصاف یک مهندس UXنقش اساسی در تعامل کاربر نهایی با یک محصول دیجیتال دارد.

    بدون تعامل کاربر نمیتواند کاری را انجام دهد . این محدوده از کلیلک روی دکمه یا ماوس یا کشیدن با یک انگشت است .مهندس UXمسئولیت اطمینان از این که کاربر قادر به انجام هر دو کار است , میباشد.

    نه تنها این ، بلکه آنها باید تعامل مناسب را نیز پیش بینی کنند. این به این معنی است که آیا کاربر برای فعال کردن ویژگی در برنامه باید دو ضربه سریع بزند یا نگه دارد .

    برای تصمیم گیری, یک مهندس UXباید بتواند با تیم طراحی  UXارتباط برقرار کند.

    مهندسان از دانش خود برای شناسایی رفتار فعلی کاربر در هنگام تعامل از عناصر خاص طراحی  استفاده می کنند ، که به آنها هنگامی که آزمایش قابلیت استفاده را برای ارزیابی موفق بودن تعامل پس از توسعه می دهند ، اطلاع می دهد.

    تمرکز مهندس UXبر عناصر فنی خبره(ازموده)کاربر بخشی از مواردی است که آنها را از سایر مهندسین نرم افزار جدا می کند تصمیم گیری درمورد ساختن و نحوه ساخت ان ریشه در تحقیقت کاربرد دارد.این داده ها یا مستقیما از مکالمات (ارتباط)مهندس UXبا کاربران حاصل میشود یا با تجزیه و تحلیل نحوه تعامل این کاربران با یک نمونه اولیه.

    وظیفه یک مهندس UXکاهش هرگونه اصطکاک احتمالی از طریق مراحل نهایی تولید محصول دیجیتال است

    مهندسان UX  پیش نمایش هایی  را  به نمایش میگذارند که UX یک برنامه را به نمایش می گذارد

    5مهارت لازم برای مهندس UXشدن:

    برای موفقیت به عنوان مهندس  UXبه چه مهارت هایی نیاز دارید ؟ برخی از مهارت ها مشابه مهارت های یک طراح UX است اما تفاوت ها بیشتر در ابزارها و مهارت های فنی مورد نیاز است.

    1- HTML ، CSS و JavaScript

    HTML ، CSS و JavaScript مهارت مهمی برای مهارت یک مهندس UX خوب در جهت  درک نحوه کار محصولات در داخل و خارج و ایجاد محصولات نوآورانه و مفید برای کاربران است. تسلط بر آنها به شما کمک می کند تا زبانها و چارچوبهای برنامه نویسی دیگری یاد بگیرید مانند Semantic HTML ، مدیران بسته(NPM  , jQuery,Angular  Vue و React،) که همه در هنگام ایجاد محصولات دیجیتالی پیچیده تر مفید هستند. در حالی که چارچوب ها و زبان ها با گذشت زمان تغییر می کنند ، درک جامع از اصول اولیه به شما کمک می کند مهارت های فنی خود را تقویت کنید و در صورت لزوم سازگار شوید.

    2- کنترل نسخه

    روند UX تکراری است و همیشه هنگام ساخت یک محصول دیجیتالی تغییراتی ایجاد میشود .Git  و Team Foundation Server  (TFS) بسترهایی اند که به شما کمک میکنند این تغییرات را مدیریت کنید ,  بنابراین درک نحوه استفاده از ان ها و سایر سیستم عامل های مشابه مفید است.

    یک مهارت نرم افزاری دیگر در این جا هست:انعطاف پذیر بودن!

    اگر برای تغییرات مداوم اماده نیستید ,  شاید لازم است به عنوان یک مهندس UX تلاش کنید.

     

    3- تست و اشکال زدایی:

    ازمایش و تست برای نقش مهندسی UX مهم است زیرا به جلب و رفع اشکالات قبل از ارسال محصول کمک میکند . طراحان UX همچنین ازمایش و تست نمونه های اولیه خودرا بر عهده دارند. با این حال , هدف یک مهندس UX متفاوت است. ان ها قبل از هرچیز نگران عملکرد خوب محصول از نظر فنی اند.

    ازمایش و تست یک محصول به مهندس UX اجازه میدهد تا بفهمد که ایا لازم است روی کد , تنظیماتی انجام شود یا کد جدیدی باید نوشته شود.

    همچنین ازمایش و تست سطح تعاملی با کاربر را ممکن میکند که ممکن است در طول توسعه نادیده گرفته شود. یک مهندس UX مسئول تولید نمونه های اولیه است که نیاز به کدگذاری دارند و نمیتوان ان ها را با استفاده از نرم افزار طراحی وب ایجاد کرد.

    این سطح از توسعه ی  front- end برای پیشرفت نهایی ارزشمند و اموزنده است  .

    هنگام نمونه سازی , یکی از ابزارهایی که مختص مهندس UX است ,ابزارهای توسعه دهنده ی Chorme(Dev Tools) است

    این یک ابزار ساده و در عین حال تاثیر گذار است که برای کمک به توسعه دهندگان برای ویرایش کد و مشاهده تغییرات قبل از انجام تغییرات نهایی انجام شده است . این نوعی از ابزار نمونه سازی وب است که کاربر را درگیر نمیکند اما میتواند منجر به تجربه های بسیار بهتری برای کاربر شود.

     

    4- اصول طراحی UI

    اگر چه این بزرگترین مهارت برای مهندس UX  نیست, اما درک اصول طراحی روابط کاربر(UI)  بسار ارزشمند است . این بدان معنی نیست که یک مهندس UX مسئول ایجاد قاب های سیم است ,این بدان معننی است که ان ها به واژگان و درک اصول طراحی UIمجهز شده اند و به ان ها امکان  میدهد کار خودرا با کارایی بیشتری انجام دهند . همچنین به ان ها  کمک میکند تا با طراحان UX ارتباط بهتری برقرار کنند , که قسمت عمده ای از کار ان هاست .

     

    به عنوان مثال ,  یک اصل مشترک طراحی UI اندازه گیری و فاصله دکمه ها در رابط های دیجیتال است . فاصله دکمه ها معمولا بین 12 تا 48 پیکسل است و هدف لمسی یا اندازه واقعی  دکمه باید حداقل 48dp   x 48dp باشد و 8dpبین نقاط مختلف لمسی باشد. دانستن این ابعاد استاندارد به مهندس UX کمک میکند تا محصول موفق تری را بسازد . هدف از استفاده از اصول UI اطمینان از این است که کاربران میتوانند به سرعت با محصول شما اشنا شوند , به ان ها کمک میکند تا بصری بیشتر درگیر شوند و در نتیجه تعداد خطاهای موجود در محصول کاهش میدهند , چیزی که برای مهندس UX از اهمیت بالایی برخوردار است

    5- همدلی

    اگر از کسی در UXبپرسید "ابرقدرت" او چیست ممکن است بسیاری بگویند همدلی. در هسته اصلی همدلی ,  زمینه و عرصه UX درک کاربر و هدف شما و سپس طراحی براساس ان چه واقا به درد زندگی او میخورد , است. همدلی به ویژه توانایی درک و تقسیم احساسات دیگری است.

    چرا این موضوع اینقدر مهم است؟

    مهندسان UX از مشاهدات همدلانه خود برای برقراری ارتباط با طراحان UX به عنوان طرفداران کاربر و تیم مهندسی و توانایی های ان استفاده میکنند. این مهارت نرم بسیار مهم و حیاتی ست و اغلب اوقات نادیده گرفته میشود. کار و تعامل  موثر با دیگران نقشه راهی برای موفقیت است .

    نداشتن همدلی میتواند باعث اصطکاک در ارتباطات شود و در نهایت بر تجربه کاربر نهایی تاثیر منفی بگذارد.

    همدلی به شما کمک میکند خود را جای یکی دیگر از اعضای تیم قرار دهید, که این همکاری را بهبود میبخشد .

     

    همدلی  میتواند ارتباط و همکاری بین تیم های مهندسی و طراحی UX را بهبود بخشد.

     

    نقش ها و مسئولیت ها:

    مهندسان UX نه تنها طرفداران فرایند UX  در حوزه  مهندسی اند بلکه ان ها قهرمان محصولات دیجیتالی با کدگذاری  صحیح نیز هستند . ان ها پل ارتباطی بین طراحان و مهندسان نرم افزار هستند. در نهایت , یک مهندس UX یک مهندس سصح جلو است که همکاری موثر طراحی را بین تیم های  طراحی و مهندسی تسهیل میکند.

    دقیقا مانند یک طراحUX کار ان ها این است که یک مسئله پیچیده را به یک راه حل شهودی تبدیل کنند. ان ها باید دامنه کامل یک پروژه را درک کنند و بدانند کاربر برای انجام یک کار به چه چیزهایی نیاز دارد. ان ها باید با زبان دستورالعمل های اساسی UX و همچنین شرایط فنی ساخت یک محصول دیجیتال اشنا باشند    

    یک مهندس UX نیز بخشی جدایی ناپذیر از تحویل (منتقل کردن)طراح-توسعه دهنده  است. مهندس UX میتواند با برقراری ارتباط از طرف هردو تیم در این مرحله از روند کار کمک کند.

    مسئولیت های اضافی مهندس UX شامل موارد زیر است:

    تحقیقات کاربر

    طراحی مفهومی

    نمونه سازی اولیه

    طراحی بصری پیشرفته (ماکت)

    تست های قابل استفاده

    تجزیه و تحلیل سفر کاربر

    ترجمه عکس: طراحی توسعه و برنامه نویسی همه بخشی از روند طراحی برنامه و وب هستند.

    چگونه میتوان مهندس UX شد؟

    برای تبدیل شدن به یک مهندس UX مانند هر حرفه ای باید تمرین کنید و سخت در ان کار کنید . به طور خاص تر شما باید مهارت های ذکر شده در بالارا یاد بگیرید, نمونه کارهایی بسازید که توانایی شما را در انجام کارهای مورد نیاز نشان دهد و با دیگران در این زمینه صحبت کنید.

    مهارت هارا بیاموزید

    روش های زیادی برای یادگیری مهارت های  یک مهندسUX وجود دارد . یکی از ان ها شامل گذراندن یک بوت کمپ مانند مجمع عمومی GA است. اگرچه GA دوره خاصی را برای مهندسینUX ارائه نمیدهد  اما کلاس هایی در زمینه طراحی UX و مهندسی نرم ازار ارائه میدهد.

    گزینه یادگیری مستقل مسیر دیگری است.این برای تکمیل به سطح بالایی از نظم و ساختار نیازدارد. یادگیری نحوه کدگذاری , تست , اشکال زدایی و مدیریت کنترل نسخه تنها برخی از مواردی است که باید بدانید.یادگیری نحوه کار با تیم های درون این زمینه نیز به همان اندازه مهم است. این شامل یادگیری نحوه برقراری ارتباط ایده ها , افکار یا روابط خود با دیگران است .

     

    نمونه کار بسازید

    پس از یادگیری مهارت های موردنیاز , گام بعدی برای تبدیل شدن به یک مهندسUX ایجاد نمونه کار ها است.نمونه کارها باید تمام مهارت هایی را که کسب کرده اید و حوزه  مورد علاقه خاص خودرا  در این زمینه نشان دهند.اگر هدف شما داشتن موقعیت در Etsy و کار در وب سایت ان ها است که باید به طور موثر در سطوح مختلف و دستگاه ها کار کند در این صورت نمونه کارها باید توانایی ایجاد وب سایت های پاسخگو را به نمایش بگذارند

     

    مردم را بشناسید

    سرانجام ملاقات با افراد صنعت (مبتکر) را اغاز کنید. دانستن این که چگونه کار را انجام دهید (یادگیری) و نشان دهید که میتوانید کار را انجام دهید (نمونه کارها) اگر کسی درمورد شما اطلاعاتی نداشته باشد بسیار کم است. بسیاری از ان ها با این شبکه تماس مگیرند اما درمورد کنجکاوی نیز هست

    هردو نیاز به خارج شدن شما از  قلمرو(ناحیه) راحتی و اسایش شما را دارند . میتوانید  از طریق ملاقات های مجازی , کارگاه های اموزشی یا حتی LINKEDIN خود را به صورت انلاین به دیگران  معرفی کنید.

    این دلیل دیگری است که از ان جا که ملاقان با دیگران در تجربه ایجاد میشود,  یادگیری در یک محیط بوت کمپ  بسیار ارزشمند است.

     

    ایا اماده هستید که یک مهندس UX شوید؟

    گام بعدی تعیین این که ایا گزینه مناسب برای اهداف شغلی شما است یا خیر . این روزها تجربیات  دیجیتال  بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا میکنند, خصوصا وقتی صحبت از نحوه نمایندگی انلاین یک شرکت از طریق وب سایت یا طراحی برنامه خود میشود. به عنوان یک مهندس UX فرصت های بیشماری برای بهبود تجربیات انلاین و یافتن شغل شگفت انگیز وجود دارد

    توضیحات خود را بنویسید

    back to top
    فیلترگذاری